Serv-IL

קידום ממומן
Sponsored

קידום ממומן

או איך משפרים יחס המרה ?

קידום ממומן בגוגל (ובשאר מנועי החיפוש)

תחום הקידום הממומן הוא תחום רחב ופרוץ.

כל אדם גם ללא רקע טכני או ידע בעולם בנייה וקידום של אתרים יכול להיכנס לאחת המערכות אשר דרכן ניתן להקים קמפיין פרסום לאתר ולבצע קידום.

השאלה האמתית שנשאלת היא מה יהיה יחס ההמרה או בתרגום חופשי, כמה כסף ייכנס ביחס לכמה כסף ייצא על תהליך הפרסום.

גם בתחום זה אשר שונה מהותית מקידום אורגני, קיימת תחרות רבה הן ברמת חברות ואנשי קידום ממומן שקיימים בשוק לבין הפלטפורמות האפשרויות לפרסום המדיה הדיגיטלית.

קידום ממומן לא בהכרח מתאים לשימוש תחת הכלים ומנוע החיפוש של גוגל.

ישנן פלטפורמות רבות לפרסום ממומן או קידום ממומן במדיה הדיגיטלית שביניהן ניתן למצוא פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בטיקטוק, באפליקציות ועוד.

עם העלייה בדרישה לקידום האתרים נפתחו חברות המתמחות בכך כמו פטריות אחרי הגשם.

המודלים הקיימים והמוכרים נכון להיום בשוק זה הם:

  • תשלום חד פעמי
  • תשלום קבוע או תקציב קבוע
  • תשלום באחוזים מתקציב ה-PPC (Price Per Click)

תהליך העבודה הנכון הוא ביצוע תיאום ציפיות עם הלקוח, ביצוע סקר שוק על מנת להתאים את פלטפורמת השיווק הממומן בהתאם למוצר הנמכר, קהל היעד ועוד.

בנוסף, לא פחות חשוב זה להבין את אופי השוק אליו החברה מכוונת ומה רמת התחרות מבחינת המוצרים והמתחרים.

בשונה מתהליך הקידום האורגני, את תוצאות הקידום הממומן ניתן לראות באופן די מהיר, אך זאת בהכרח תהיה לפרק הזמן בו בוצע הפרסום / קידום הממומן וזאת בדומה לכמות שיחות הטלפון שייכנסו למוקד המכירות של החברה ישר אחרי פרסומת ששודרה בטלוויזיה.

את הקידום הממומן מודדים בדר"כ במושג שנקרא יחס המרה. המשמעות של כלי מדידה זה היא להעריך כמה כסף נכנס לעומת כמה כסף יצא.

פרמטר נוסף למדידה הוא כמות הלידים שמגיעים לכל פרסום שבוצע ולאו דווקא כמות הסגירות.

גם בדרך קידום זאת ניתן לבצע טעויות, במקרה הזה הטעויות עלולות לעלות לא מעט כסף ולא להניב תוצאות ואפילו לגרום לפגיעה בדירוג האתר.

ישנו תהליך קצר יחסית שמקדם מקצועי יעבור עם כל חברה שהיא ניסוי וטעייה לגבי אופן פרסום המוצר או החברה, פגיעה בקהל יעד מתאים וכו', תהליך כזה עם גורם לא מקצועי עלולה לקחת זמן רב יותר ולעלות הרבה יותר כסף.

קידום ממומן מומלץ ככלי לטובת פרסום ממוקד למוצר ספציפי ולא לדרך פעולה קבועה של פרסום מוצרי החברה.

מומלץ לבצע שילוב בין קידום אורגני לקידום ממומן וזאת על מנת להגיע לתוצאה מיטבית.

אל תתפתו להבטחות של מקדמי אתרים להביא לכם תוצאות בזמן קצר, מה שחשוב בקידום ממומן הוא שיפור יחס ההמרה ולא פרסום מיידי.

טל זולברג, מייסד ומנכ"ל חברת SERV-IL הינו מותיקי תחום הקידום בישראל ומבצע את הקידום למגוון רחב של חברות מסחריות במשך שנים ובהצלחה רבה.