Serv-IL

קידום אורגני
SEO

קידום אתרים

או איך מגיעים למקום הראשון בגוגל ?

קידום אתרים בגוגל (ובשאר מנועי החיפוש) נקרא בדר"כ קידום אורגני או פרסום אורגני.

מרבית בעלי האתרים משתמשים באיש SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization) או בחברה שמבצעת שרות של SEO אשר באמצעותו מתבצעות מגוון פעולות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי גולשים ובעיקר מכוונת אל שוקי היעד של האתר.

הפעולות מתבצעות בקוד האתר וזאת על מנת להשיג מיקומים בצמרת תוצאות החיפוש שיניבו תוצאות מסחריות או אחרות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר.

עבודת SEO כוללת מגוון רחב של פעולות כגון האצת העלאת האתר בכניסה ישירה, כתיבת תוכן שיווקי ומקצועי באתר, תיוג תמונות, שינוי מבנה האתר (פנימי) על מנת להתאים לדרישות גוגל, הנגשה, עדכון תוספים, תיקון שגיאות ועוד.

הדרישות של גוגל לעדכון תוצאות החיפוש משתנות כהרף ועל מקדם האתר צריך להיות ער לשינויים התכופים ולעדכן את האתר בהתאם.

קידום אורגני הוא תהליך ארוך הדורש שעות עבודה רבות והשקעה בפרטים קטנים שלעיתים נראים זניחים אך משפיעים כהרף עין בהצגת תוצאות החיפוש במנועי החיפוש ובגוגל בפרט.

בנייה לא נכונה של אתר או של דף באתר יכולה לעלות ביוקר לבעל האתר עד לכדי כניסה לרשימה שחורה אשר תזרוק את תוצאות החיפוש של אתר ספציפי לסוף הרשימה ואף ייתכן כי לא יוצג כלל, ישנה חשיבות גבוהה להעתקת תכנים ובניית קוד נכונה על מנת שלא להיכנס, אפילו עקב טעות לא מכוונת של גורם שאינו מקצועי, לרשימה השחורה.

דפי התוצאות שמנועי החיפוש מחזירים מכילים, בדרך כלל, שני סוגי קישורים:

תוצאות אורגניות – תוצאות שמחזיר המנוע כתגובה למילות החיפוש.

תוצאות ממומנות – פרסומות המשולבות בראש התוצאות, בצידי העמוד ואף בסוף כל עמוד חיפוש. תוצאות אלו מוצגות בהתאם לתשלום של הגורם שבחר לפרסם והתמקד בקהל יעד ספציפי או במילות חיפוש ייעודיות.

הסבר מפורט ניתן לקרוא במאמר על נושא קידום ממומן.

בעבר הרחוק ניתן היה להטמיע בקוד האתר את מילות החיפוש שעל פיהם בעל האתר רצה להיות מוצג בתוצאות החיפוש, במסגרת השינויים בדרישות של גוגל, אתר אשר מכניס לתוך הקוד מילים נקנס ומועבר לסוף רשימת החיפוש. חשוב מאוד שאיש הSEO אשר חברתכם שכרה לטובת קידום האתר יהיה מעודכן כל הזמן בדרישות אשר מתעדכנות על מנת שהאתר שלכם יוצג כהלכה ללקוחות פוטנציאלים אשר מחפשים מוצר שקשור אליכם.

שיטה נוספת שהייתה נהוגה בעבר היא שימוש בקישורים חיצוניים המפנים אל האתר, אנשי קידום היו רוכשים קישורים בתשלום וזאת על מנת לגרום לאתר שלכם להיות מוצג בדף הראשון בחיפוש האורגני, גם שיטה זאת פסולה היום ע"י האלגוריתם של גוגל ושימוש בשיטה זאת מעביר אתרם רבים לרשימה שחורה שבעתיד יהיה קשה לצאת ממנה.

אל תתפתו להבטחות של מקדמי אתרים להביא את האתר שלכם למקום הראשון בגוגל בזמן קצר, תהליך קידום אורגני הוא תהליך שלוקח הרבה זמן, והוא כפוף לסיבות רבות כמו תחרות בתחום, וותק דומיין ברשת, קידום בצורה נכונה ועוד.

טל זולברג, מייסד ומנכ"ל חברת SERV-IL הינו מותיקי תחום הקידום בישראל ומבצע את הקידום למגוון רחב של חברות מסחריות במשך שנים ובהצלחה רבה.